1403/02/26
  1403/02/26
0
0

📌 امکان تقسیم دروس میان دو نوبت دی و خرداد در ترمیم نمره فراهم شد
🎙 زارعی، رییس مرکز سنجش آموزش و پرورش

1128 بازدید

◾️ آزمون ترمیم همزمان در دی ماه همزمان با آزمون امتحانات پایه دوازدهم دانش آموزان پایه دوازدهم برگزار می‌شود؛

 

بخشنامه این امتحانات هم در حال آماده سازی است تا همه دانش آموزان و داوطلبانی که درخواست ترمیم معدل دارند و هم می‌خواهند سابقه‌ای برای خود ایجاد کرده یا سابقه خود را بهبود ببخشند در این امتحانات شرکت کنند.

 

 

💲 هزینه‌های برگزاری این آزمون‌ها به صورت استانی تعیین می‌شود و به صورت متمرکز در پایتخت هیچ هزینه‌ای برای سراسر کشور به عنوان هزینه ثابت و واحد در نظر گرفته نمی‌شود. در شورای آموزش و پرورش هر استان هزینه برگزاری آزمون ترمیم تعیین می‌شود و هزینه شرکت در این آزمون‌ها در هر استان با توجه به شرایط با استان دیگر متفاوت خواهد بود.

 

 

◽️ آزمون ترمیم برای هر درس به صورت جداگانه برگزار خواهد شد و این فرصت ایجاد شده است که افرادی هم که پیش از این برای ترمیم معدل اقدام کرده بودند باز هم فرصت داشته باشند به جهت اینکه تأثیر سوابق تحصیلی قطعی شده است یک بار دیگر فرصت دارند در آزمون ترمیم شرکت کنند.

 

 

📍آن‌ها در دو نوبت دی ماه سال جاری و خرداد ماه سال آینده و در دو نوبت فرصت ترمیم معدل دارد؛ می‌توانند برنامه ریزی کنند اگر درسی را نمی‌توانند در دی ماه در آزمون ترمیم معدل آن شرکت کنند در خرداد در آزمون شرکت کنند؛ برگزاری آزمون ترمیم معدل در دو نوبت دی و خرداد قطعی است اما برای هر درس تنها یک بار می‌توانند در آزمون ترمیم شرکت کنند. آنها می‌توانند به دلخواه در هر نوبت شرکت کنند.

 

 

◾️ داوطلبان می‌تواند برنامه ریزی کرده و آزمون ترمیم بخشی از دروس شأن را در دی ماه انجام دهند و بخشی از آن را در زمان نزدیک کنکور شرکت کنند.

 

 

📂 معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه دروس پیش دانشگاهی در نظام جدید آموزشی وجود ندارد؛ گفت: دانش آموزان طبق دروس نظام جدید امتحان خواهند داد و به زودی جدولی را ارائه می‌دهیم که بر اساس آن نمرات جدید آنها جایگزین نمرات پیشین آنها خواهد شد. این بخشنامه طی دو روز آینده پس از تصمیم گیری قطعی در شورای سنجش و پذیرش مصوب خواهد شد و پس از آن اعلام می‌شود.

 

 

🔺 جدول چرخه‌ها نشان خواهد داد که نمرات ترمیم چه دروسی در نظام قدیم آموزشی جایگزین کدام یک از دروس آموزشی در نظام جدید خواهد شد.

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://ramoedu.com/?p=5256
اشتراک گذاری:
واتساپ
پشتیبان رامو
مطالب بیشتر
برچسب ها:

نظرات

1 نظر در مورد 📌 امکان تقسیم دروس میان دو نوبت دی و خرداد در ترمیم نمره فراهم شد
🎙 زارعی، رییس مرکز سنجش آموزش و پرورش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

  1. سلام اصل تاثیر قطعی در کنکور امری است بی عدالتی و ظلم بر قشر متوسطی است که توان استفاده از مدارس درجه یک را ندارند اما بطور نسبی درس خوان و به هر دلیلی معدل 19 نمی آورند تا در رشته خوب کنکور شرکت کنند . از طرفی اگر راهکار شما شرکت در ترمیم معدل است بعنوان راهکار درمانی این فاصله باز هم بی عدالتی است ، از طرفی به علت وجود استرس بیشتر از کنکور ، دوما به واسطه فرصت یک مرحله ای در این ترمیم که اگر نشده آینده و آرزویی که دانش آموز برای خود ترسیم کرده به فنا می رود و موجب آثار روحی روانی دراز مدت می شود ، مضافا یک اثر نفرت آمیز از حکومت و دولت و…. تا ابد العمر بجای می گذارد ، میتوان به این امر تلاش برای مهاجرت را نیز اضافه کرد .

    لایک